1. Do kada mora biti završen postupak akreditacije i da li se rok za podnošenje zahteva može produžavati? Rok za završetak postupka akreditacije je najviše devet meseci od dana podnošenja zahteva. U tom periodu, NAT je dužan da sprovede kompletnu odgovarajuću proceduru akreditacije i donese odluku. Takođe, važno je napomenuti da rok za podnošenje zahteva za ponovnu akreditaciju ne može biti produžen, što znači da visokoškolske ustanove moraju voditi računa o pravovremenom podnošenju zahteva. Više informacija ovom pitanju dostupno je u zvaničnom mišljenju Ministarstva prosvete: link za preuzimanje. |
2. Da li NAT ima javna ovlašćenja poverena Zakonom? Da, NAT ima javna ovlašćenja i ona su poverena Zakonom o visokom obrazovanju. To znači da je NAT nadležan na osnovu Zakona da odlučuje o akreditaciji visokoškolskih ustanova, proveri kvaliteta njihovog rada i studijskih programa, kao i za obezbeđenje kvaliteta u visokom obrazovanju. Više informacija ovom pitanju dostupno je u zvaničnom mišljenju Ministarstva prosvete: link za preuzimanje. |
3. Da li visokoškolska ustanova i studijski program ostaju akreditovani ako novi postupak akreditacije nije završen u roku? Da, ako je zahtev za akreditaciju podnet na vreme, visokoškolska ustanova i studijski program se smatraju akreditovanim sve dok postupak akreditacije ne bude zvanično završen. To znači da ustanova može nastaviti sa radom, upisivati studente i izdavati diplome, čak i ako proces akreditacije traje duže od predviđenog roka. Visokoškolske ustanove ne snose posledice ako je kašnjenje nastalo zbog trajanja postupka, a ne njihovom krivicom. Njihov status ostaje nepromenjen sve dok se postupak ne završi ili dok ne nastupe promene predviđene Zakonom. Više informacija ovom pitanju dostupno je u zvaničnom mišljenju Ministarstva prosvete: link za preuzimanje. |