Postupak podnošenja zahteva za akreditaciju (važi od 01.01.2025.)

Visokoškolska ustanova, koja pripremi potrebnu dokumentaciju i želi da podnese zahtev za akreditaciju ustanove i/ili studijskog programa, postupak akreditacije pokreće isključivo pismenim putem, upućivanjem potpisanog i pečatiranog obrasca zahteva za akreditaciju u papirnoj formi sa dokazom o uplati naknade za akreditaciju i pratećom dokumentacijom poštom na adresu Nacionalnog akreditacionog tela:  Bulevar Mihajla Pupina 2, 11070 Novi Beograd, Palata „Srbija” Istočno krilo, kancelarija 477, ili lično na pisarnicu na navedenoj adresi.

Prateću dokumentaciju potrebno je dostaviti isključivo putem prenosivog medija (USB) i to u dva primerka. Prateća dokumentacija se ne dostavlja u papiru.

Ukoliko ustanova predaje zahtev za akreditaciju više studijskih programa prvog i drugog stepena studija, potrebno je da dostavi onoliko originala potpisanog i pečatiranog obrasca zahteva za akreditaciju u papirnoj formi koliko studijskih programa akredituje.

Kao datum podnošenja zahteva smatraće se datum prijema na pisarnici urednog zahteva sa pratećom dokumentacijom.

Dokumentacija za akreditaciju studijskog programa koja se dostavlja putem prenosivog medija (USB) mora da sadrži:

  1. Skenirani zahtev za akreditaciju sa prilozima – opštim aktima, koji se predaju uz zahtev;
  2. Dokaz o uplati odgovarajuće naknade za akreditaciju;
  3. Dokumentaciju za akreditaciju studijskog programa (opis standarda sa odgovarajućim prilozima i tabelama);
  4. Dokumentaciju za akreditaciju ustanove (Standardi 6 i 9):
    1. Standard 6. Nastavno osoblje (Tabela 6.1 – 6.8 i Prilog 6.1 – 6.10);
    2. Standard 9. Prostor i oprema – VU (Tabela 9.1 – 9.3 i Prilog 9.1 – 9.2);
  5. Izveštaje o parametrima studijskog programa i ustanove, koji se generišu iz softvera NAT2019.

Dokumentacija za akreditaciju visokoškolske ustanove mora da sadrži:

  1. Skenirani zahtev za akreditaciju sa prilozima – opštim aktima, koji se predaju uz zahtev
  2. Dokaz o uplati odgovarajuće naknade za akreditaciju
  3. Dokumentacija za akreditaciju ustanove (opis standarda sa odgovarajućim prilozima i tabelama)
  4. Izveštaje o parametrima ustanove, koji se generišu iz softvera NAT2019

Pre predaje zahteva za akreditaciju visokoškolska ustanova je u obavezi da izvrši plaćanje odgovarajuće naknade za akreditaciju ustanove ili studijskog programa po izdatom računu od strane Nacionalnog akreditacionog tela, kao i da izvrši prebacivanje („Upload“) podataka iz Softvera NAT u centralni registar te aplikacije. Kontakti tehničke podrške nalaze se u samom softveru u delu „Pomoć > Korisnička podrška“.

Visokoškolska ustanova treba zatražiti izdavanje računa za plaćanje naknade za akreditaciju preko elektronske pošte finansije@nat.rs. U slučaju akreditacije studijskog programa u zahtevu za izdavanje računa potrebno je navesti tačan naziv studijskog programa, jezik izvođenja studija (srpski, strani, jezik nacionalne manjine, srpski i strani i sl.) i broj modula, ukoliko studijski program ima module. U slučajevima kada visokoškolska ustanova odustane od zahteva za akreditaciju visokoškolske ustanove ili studijskog/ih programa, ne vrši se povraćaj uplaćene naknade.

Na isti način i pod istim uslovima visokoškolska ustanova, koja je pripremila odgovarajuću dokumentaciju, može da 1) pokrene postupak redovne spoljašnje provere kvaliteta, 2) uloži žalbu na rešenje o odbijanju zahteva za akreditaciju, 3) odgovori na akt upozorenja ili mišljenje, 4) dopuni zahtev za akreditaciju po zaključku o neurednosti zahteva, i 5) dostavi tražene informacije i dokumentaciju recenzentskim komisijama i izjašnjenja o izveštajima recenzentskih komisija.

Sve dodatne informacije u vezi sa podnošenjem zahteva mogu se dobiti preko elektronske pošte office@nat.rs.